La CUP presentarà tres mocions al proper ple amb la voluntat de començar a aplicar part del seu programa electoral

La modificació del ROM, un posicionament municipal en contra les retallades a l’Hospital Josep Trueta i la creació d’un Consell Local per l’alliberament LGT a Girona centraran les propostes de la CUP al ple convocat per dimarts vinent. Navarro considera que “després dels intercanvis de cromos del cartipàs” cal posar fil a l’agulla per “fer de Girona una ciutat que defensa els drets socials i polítics dels tots els seus habitants”.

La CUP de Girona ha iniciat amb decisió el camí per aplicar allò amb el qual es va comprometre durant la campanya electoral de les passades eleccions i, per començar, presentarà tres mocions en el primer ple ordinari del proper dimarts 26 de juliol. Per Jordi Navarro, portaveu de la CUP, un cop passat el ple de cartipàs on “es va visualitzar un intercanvi de cromos entre PP, PSC i CiU” ara és l’hora de començar a fer propostes per fer avançar Girona cap un model més social i més participatiu de ciutat on “totes les persones puguin exercir els seus drets socials i polítics amb plenitud”.

És en aquest sentit, que el grup municipal de la CUP ha presentat tres mocions que aposten per revertir dinàmiques passades i anar bastint des de la Plaça del Vi i amb l’ajuda de les entitats de Girona “una ciutat més dinàmica i més justa”. Així, per exemple, conjuntament amb el grup municipal d’ICV-EUiA i amb el suport de les associacions de veïns, la CUP ha presentat una moció per iniciar un procés de modificació del ROM (Reglament Orgànic Municipal) que permeti fer dels plens municipals un espai participatiu i obert a la ciutadania. Carles Bonaventura, regidor de la CUP i membre de Reagrupament considera que “aquest és un pas essencial i ineludible per començar un procés de regeneració democràtica a la ciutat” i espera que la resta de grups municipals es mostrin favorables a la proposta de la CUP i ICV-EUiA.

Així mateix,i per la seva banda, la CUP ha presentat dues propostes més per discutir al ple del dia 25. En primer lloc, la formació independentista proposarà que l’Ajuntament faci una declaració de suport a la mobilització dels treballadors de l’Hospital Josep Trueta al mateix temps que expressi el seu rebuig a qualsevol retallada que afecti el servei públic del mateix hospital. Per altra banda, la CUP vol que l’Ajuntament faci un pas endavant en garantir tots els drets de persones gais, lesbianes, transsexuals i intersexuals. Per això demana que la institució municipal faci un posicionament públic en aquest sentit i, entre d’altres mesures, creï un consell local per l’alliberament LGT, ampliï el fons de les biblioteques d’aquest àmbit, garanteixi protocols dins la policia local per casos d’homofòbia o potenciï espais d’oci no consumista on el col·lectiu LGT es pugui expressar en llibertat