Un centenar de persones es concentren contra Felip de Borbó a Girona

La CUP fa una crida a la mobilització per aconseguir que el príncep d'Espanya es declari persona non-grata a la ciutat, i l'Ajuntament no li reconegui el títol de Príncep de Girona

Més de cent persones es van concentrar ahir al pont de pedra de Girona per mostrar el seu rebuig a la visita del príncep d'Espanya a la ciutat de Girona, convocats per la CUP i l'organització juvenil Maulets. L'acte, que també va rebre el suport d'altres col·lectius polítics i cívics de la ciutat, va iniciar-se després que diversos militants despengessin, del pont de pedra, una pancarta gegant amb la imatge de Felip de Borbó de caps per avall, amb el lema 'No ets benvingut'.

Seguidament, la regidora de la CUP a Girona, Anna Pujolàs, va llegir un manifest en què va recordar els constants atacs que la dinastia borbònica ha perpetrat històricament contra el poble català, i en què s'acusava la monarquia espanyola de ser una 'institució antidemocràtica i hereva directa del franquisme'. Posteriorament, un dels encausats per cremar fotos del rei d'Espanya a Girona va llegir un segon text, en què va recordar la importància de gestos 'senzills però valents' com el de la crema de fotos per fer aflorar la 'falta de llibertat d'expressió que hi ha a l'Estat espanyol, i les mancances i dèficits democràtics del marc constitucional vigent'.

Finalment, la CUP va anunciar que pròximament durà al Ple municipal la proposta de declarar persona 'non-grata' Felip de Borbó, i que l'Ajuntament deixi de reconèixer-li el títol de Príncep de Girona. La regidora Anna Pujolàs va demanar la col·laboració i mobilització de la ciutadania gironina per assolir aquesta fita.